středa 20. prosince 2017

[Povídka] Star Wars Na dvě strany: Díl 5: Starý začátek nového konce

   „Ehm, kde to jsem?“ Byl jsem zavřený v nějaké cele, se stolem k němuž jsem byl připoután. Pořád jsem měl na sobě stormtroperskou zbroj avšak helma chyběla. Snažil jsem si vzpomenout co se stalo. Jo už vím. Snažil jsem se utéct Thrawnovým vojákům.
   „Ach jo“, říkal jsem si sobě, „Fry je mrtvý, povstalci zpátky v cele a údaje znovu v rukou Impéria“. „Nic jsem nedokázal, mise ztroskotala a já...“
   Najednou se otevřeli dveře cely a v nich stál velkoadmirál Thrawn doprovázen dvěma Death troopery. 



  Otočil se za nimi a řekl: „Počkejte venku.“ Vojáci odstoupili, on vešel a oni zavřeli dveře.
   „No poručíku Money, vaše situace je dost bídná, zrádce, špión a kdo ví co ještě na vás u vojenského soudu vytáhnou, ale! Já si myslím, že by to bylo marné. Tam večer jste mi málem utekl a to je jen jeden náznak vaší strategické inteligence“
   „Thrawn snad chce...“, říkal jsem si.
   „Kdyby vás tady propustili, kolegové a nadřízení tady by s vámi zacházeli jako s parazitem a příslušníkem druhé kategorie, ale u mě ve flotile budete nový nepopsaný list.
   „Cože!?“ vybouchlo ve mně. On je ochotný jenom kvůli mé „inteligenci“ mě vzít ke své flotile!??
   „To všechno co se tu stalo se smaže, berete? Ale něco za to mi budete muste dát. Všechny informace, které jste dostal od correliánských rebelů a věřte mi, že pokud zalžete nebo něco zatajíte, tak to poznám a příjde vás to draho.“
   Najednou ve mně vypukl boj mezi chtíčem a domněnkou, že takhle si v Impériu vybudji kariéru a minulost mi to nezničí a druhý protipól morální. Najednou se ve mně ozvala spousta hlasů: Vyplatí se ti to, nemůžeš zradit Fuma a ty ostatní, já můžu zradit koho chcu, víš co je Impérium zač, možná není tak špatné... A co kdybych donášel povstalcům informace od Thrawnovy flotily, on by to poznal.Vzpomeň si na Hancka a Frye! „Ne,“ ozvalo se ve mně, byli slabí a já jsem silnější a chytřejší!
   „Dobře velkoadmirále, příjmám vaši nabídku.“
   „Skvělé!“ Vstal a odemkl mi pouta. „Moji vojáci vás doprovodí do kasáren, tam si sbalte věci, Death troopeři na vás budou čekat venku. Zavedou vás na místo setkání.“
  „Chce mě mít pod kontrolou,“ řekl jsem si.
   Vše proběhlo jak velkoadmirál řekl. Došel jsem do bloku 247, kde „kotvil“ hvězdný destruktor. Nadechl jsem se a vstoupil dovnitř, přidělili mi ubikaci číslo 098 a nafasoval jsem novou helmu a blaster, opět E-11. Zůstal jsem na ubikaci. Sundal jsem si helmu a lehl si, hlavou mi vířili myšlenky: „Jak jsem to mohl udělat, Jednal jsem v zájmu Impéria a to je správně, Impérium je zlo, Ne!, Co ostatní??“ Najednou loď vzlétla ozvalo se: „Poručík Jason Money se dostaví na můstek.“
   Vysokčil jsem z postele, nasadil si helmu, vzal blaster a šel. Ubikaci jsem před odchodem zamkl. Rozhlížel jsem se chodbami, kterými jsem šel, někteří si mě nevšímali, jiní ano. Nevěděl jsem kama jít, tak jsem šel k nejbližšímu výtahu a do konzoly v něm jsem zadal můstek.
   Výtah vyjel a za chvíli jsem byl na místě. Výtah se otevřel a já vyšel, za chvíli se přede mnou octli ocelové dveře, ihned se otevřeli a já uviděl můstek imperiálního destruktoru, který jsem prozatím znal jen z přednášek na akademii.
   Přede mnou byla místnost s velkým holoprojektorem a za ní konečný můstek s propadlými počítači pod podlahou. U holoprojektoru stál Thrawn a několik dalších důstojníků. Thrawn se otočil a řekl: „Výborně, že jste tady poručíku.“
   Přistoupil jsem blíže a Thrawn řekl: „Toto je kapitán Kurgon – velitel destruktoru Leviathan mé flotily, toto kapitán Donts – velitel destruktoru Golen a toto profesor Šlid – ředitel naší vědecké jednotky pro vojenský výzkum.
   Postupně jsem si podal ruku se všemi a nakonec se otočil k Thrawnovi.
   „Takže poručíku pod vaše velení budou spadat tři jednotky vojáků, které byly až doteď pod mým „nepřímým“ velením. Vyhlašte jim nástup na nástupiště B12 a seznamte se s nimi...
   Přišel nějaký důstojník a řekl: „Pane kapitán Mas s vámi chce mluvit " „Dobře, přepojte mi ho do kanceláře na můj pracovní holoprojektor.“
   „Ano pane,“ odpověděl a odešel.
   Takže rozkazy máte. Hned poté odešel do kanceláře a já šel taky. Ještě mě zastavil a řekl:

  „Až domluvíte s se svými jednotkami, tak se mi ještě nahlásíte, budeme si muste ještě promluvit o correliánských rebelech.“

Pokračování příště

Žádné komentáře:

Okomentovat

Forbbiden Love: Part 2

Execution Sylvie i Kai byli převezeni na Coruscant. Sylvie byla předvedena před radu jediů, zatímco Kai byl předveden před republikový vojen...