sobota 12. srpna 2017

James Walker-chlapec z vesmíru (kapitola 1.)

   Ahoj jmenuji se James Walker. Je mi 15 let a žiju se svou matkou v malém domě na planetě Jakku, která je pod nadvládou Impéria.  
  
Abych upřesnil, žiju na pouštní planetě, na které se nepřežívá zrovna nejsnadněji. K přežití sbírám součástky na sestrojení robotů. Matka je sbírá pro potravu, já jak už jsem řekl, k sestrojení robotů. Matčiny součástky se vyměňují za „jídlo“.
  V noci je tady velká zima, ale přes den je tady opravdu hic. Není tady voda ani stromy a mejlůrany, jogany  a jiné ovoce dostáváme jen na den Impéria.  Nejsou tady skoro žádná zvířata, která bychom mohli lovit. Nemůžeme odsud odletět, protože nevyděláme kredity, takže bychom si nemohli obstarat potravu. Což znamená…
„Jamesi?“ ozvalo se ze schodů.



„Dej mi pět minut, mami“ odpověděl jsem.
  Kde jsem to skončil?...  Aha, už vím. Což znamená jasnou smrt.  Nemohli bychom přežít ani kradením, protože to jednoduše neumíme. Jak máme těžký život, co?
  Uvažoval jsem, která strana je výhodnější, nebo lepší. A usoudil jsem, že u Impéria. Protože, když jste u Impéria, rebelové vás jenom omráčí, nebo zajmou, ale když jste rebelů, můžou vás na místě zabít. Taky Imperiálů je víc než rebelů, mají lepší zbraně, lodě a jsou po celé galaxii. I když, jednu věc mají lepší. Mají lepší brnění, které toho vydrží o hodně víc. To že mají rytíře jedi je už jedno, protože Impérium má Inkvizitory.

  Mým snem bylo dostat se na Imperiální akademii do oboru navrhovatele strojů. Prostě a jednoduše mě to baví a dělám to rád. Navrhl jsem už spoustu robotů a strojů, dokonce i nějaké stíhačky, nebo kráčející kolosy. To všechno by jednou mohlo pomoct v boji proti rebelům. Ale hlavně jsem vynalezl neprůstřelné brnění, takže by vojáci byli ve větším bezpečí. Bohužel světelné meče nic nezastaví, ale kdyby přece jenom byl bych první, kdo by navrhnul brnění. 
„Jamesi! Co tam nahoře děláš?! Pojď se dolů najíst. “
„Díky mami, nemám hlad.“
„Ale no tak Jamesi, něco jíst musíš.“
„Najím se zítra.“
„To si celý ty, celý den zalezlý v dílně.“
„No jo, vždyť mě znáš.“
„Proč třeba neděláš něco jiného?“
„A co? Vždyť tady se nedá nic jiného dělat a navíc nám ti roboti pomáhají. „
„Máš sice pravdu, ale můžeš třeba …“
„Uklízet dům, na to zapomeň!“
„No tak nic, no.“
„Dobrou mami.“
„Dobrou Jamesi a neponocuj!“
„Neboj. “

  Jakou mám skvělou mámu, že? Někdy na mě není zrovna nejmilejší, ale tak už to chodí. Celý život jenom sbírá součástky, aby přežila, a do toho ještě musí vychovávat mě.  Ale když poznala tátu, bylo super, teda alespoň mi to tak říkala. Pokaždé sbírali součástky spolu, a protože neměli rodiče, mohli se po venku courat až do noci.
  Tady na Jakku nejsou žádné holky mého věku a i kdyby byly, mamka pořád říká, že jsem pořád ještě moc mladý na vážný vztah. Tohle je diskriminace! Když jí bylo tolik co mě, byla zamilovaná až po uši a já nesmím?! No prosím, ale teď je mi to jedno ukradený. Mamka říká, že je zázrak, když se dítě dožije desíti let, ale mě je patnáct a to považuje za mega zázrak. Ale pořád mi říká, že se osmnácti nemusím dožít. Ale co když půjdu na akademii, nezvýší se mé šance na přežití? Mamka mi akademii pořád rozmlouvá, ani nevím proč. Bojí se snad, že by byla (zase) sama? Nebo se bojí o mě? To těžko. Nikdy se o mě nebála, tak proč by se bála, kdybych byl na akademii?
   Nikdy nepochopím, proč se střídá den a noc, když chodíme spát, když je světlo, ale i když je tma? Tady den trvá jeden cyklus a necelých sedm kliků. A zkuste si vydržet dvacet kliků vzhůru. Trápí nás tím pádem nedostatek spánku. Ale jednu výhodu to má, nejsme vázáni na denní dobu. Je nám jedno, jestli je světlo, nebo tma. Pracujeme normálně. Deset kliků sbíráme součástky a pak máme volno (teda někteří, já třeba ne). Pak si můžeme deset kliků dělat, co chceme a šest kliků spíme. No dobře, já spím asi čtyři až dva kliky, ale to nikdo neřeší. Hlavně když jsem vyspaný a plný energie. Není na škodu spát krátce. Den je pak delší, když spíte tak málo. Stihnu tím pádem o mnohem více věcí.
   Zrovna teď navrhuju nového robota, který by uklízel dům. Alespoň už mě do toho nebude mamka nutit (do uklízení samozřejmě). Musí mít velkou grafickou kartu, aby si pamatoval, kde co je a kam to patří. I když náš dům není příliš velký. Kvůli písečným bouří je jedno patro v podzemí a jedno nahoře. Nahoře mám dílnu s pokojem. Spodní patro je větší. Je tam kuchyň s malinkou jídelnou, ložnice a mini koupelna.  V kuchyni mamka skoro není, většinu času je v ložnici nebo jídelně. Já jsem nejčastěji u sebe. Nekoupeme se často, jelikož voda je moc drahá.


  Už je pozdě, měl bych jít spát, ale co. Zíta je Imperiální kontrolní den, takže musím všechno schovat. Nechci, aby viděli ty pokusy, které se nepovedly, ale ty, které už nejsou pokusy (jestli mě nechápete, jsou to hotoví roboti, kteří fungují). Nemůžu se dočkat! 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Forbbiden Love: Part 2

Execution Sylvie i Kai byli převezeni na Coruscant. Sylvie byla předvedena před radu jediů, zatímco Kai byl předveden před republikový vojen...